TAG: 25 reisweetjes over mij!

Deze TAG zag ik bij een aantal leuke blogs voorbij komen. Ik houd ervan om over reizen te praten/schrijven. Dus hierbij mijn 25 reisweetjes:

1. Eerste vliegreis
Mijn allereerste vliegreis was volgens mij naar Málaga, Zuid-Spanje. Samen met mijn ouders en broer gingen we een rondreis Spanje-Portugal maken. Ik was volgens mij 20 jaar en vond het destijds wel heel spannend.

2. Meeste bezochte land
Ik bezocht Griekenland al meerdere keren. Wel steeds naar een andere plek hoor! Ik ging o.a. naar: het vaste land, Kreta (2x), Samos, Zakynthos (2x), Rhodos, Lesbos, Kefalonië en Chios. Vorig jaar september was de laatste keer, en ik denk dat we voorlopig even genoeg van Griekenland gezien hebben…. Maar wie weet…hihi.

3. Vroeger
We gingen vroeger met het gezin elk jaar op vakantie. We begonnen dichtbij huis: België, Frankrijk en Duitsland. En later wat verder: Zwitserland, Italië, Spanje en Griekenland. Ik weet nog dat we altijd heel veel deden wandelen en dat ik daar als kind niet altijd even veel zin in had. Maar buiten dat, heb ik altijd erg genoten en kijk dan ook met fijne gevoelens terug naar deze vakanties!

4. Wanderlust
Die is groot! Ik wil nog zoveel zien van de wereld! Heerlijk om nieuwe plekken te ontdekken, andere gewoontes en culturen te zien, het specifiek eten van desbetreffend land, de flora en fauna… Love it!

5. Vakantieliefde
Nee, ik heb nog nooit een vakantie liefde gehad.

6. Alleen vliegen
Ik heb ooit 1 x helemaal alleen gevlogen. Dit was niet voor een vakantie, maar voor mijn werk. Ik werkte destijds bij een grote firma en zij hadden een bedrijf in Slowakije gekocht. Daar ben ik 2 keer geweest om mee te helpen met het opzetten/overzetten van hun administratie.

7. Eerste echte reis.
Tja, wat versta ik onder mijn ‘eerste echte’ reis… Dan denk ik de eerste keer dat we buiten Europa gingen. Dat vond ik zó spannend en gaaf! Het was in 2003, ik was 22, en we gingen (weer met het gezin) naar Thailand! We reisden met Djoser en dit was een avontuurlijke reis. Toen werd ik verliefd op Azië!

8. Interrailen
In Thailand hebben we met een nachttrein gereisd van Chang Mai naar Bangkok. En in 2009 was ik nog eens in Thailand (maar nu met een vriendin) en toen reisde we ook met een nachttrein van Bangkok naar Surat Thani, om vanuit daar naar het eiland Ko Samui te varen.
Maar verder heb ik niet met de trein in het buitenland gereisd. Oh ja, van het vliegveld Reus naar het centrum van Barcelona. 😉

9. Europa
Ik houd ervan om buiten Europa te reizen. Azië, maar ook Midden-Amerika zijn fantastisch! En ooit hoop ik Afrika te bezoeken. Maar, Europa heeft zeker net zoveel moois te bieden. Vooral de minder toeristische plekken spreken mij wel aan. Dat je onverwachts ergens komt waar alleen de lokale mensen zitten te eten, of een klein kerkje ontdekt waar geen toerist te bekennen is.

10. Eerste vakantie zonder ouders
Dat was naar Gran Canaria met een vroegere vriendin. Beide zaten we net zonder vriendje en besloten samen weg te gaan. Het was een fijne vakantie, zeker omdat ik daar een van mijn beste vriendinnetjes ontmoet heb!

11. Volgende reis
De volgende reis is over 4,5 week! Dan gaan we 5 dagen naar Barcelona.

12. Wonen in het buitenland
Dat zou ik niet zo gauw doen. Het blijft altijd weer fijn om terug te komen in je eigen kleine landje waar alles zo vertrouwd is. Maar, ik kan me wel voorstellen dat ik, later als ik groot ben ;-), best zou kunnen overwinteren in een warm oord. Ja hoor, dat lijkt me heerlijk!

13. Roadtrippen
Heerlijk! ‘Vroeger’ zei ik altijd dat ik niet zo snel naar Amerika zou afreizen. Maar wat lijkt het me gaaf om 3 à 4 weken door West Amerika te toeren! Dat staat nu toch wel hoog op mijn verlanglijstje! En gelukkig bij vriendlief ook, dus dat gaat er nog wel van komen!

14. Roadtrip droom
Tja, Amerika dus… of Nieuw Zeeland… of Australië…. hihi

15. Midden Amerika
Daar heb ik nog maar 1 land van ontdekt, namelijk Costa Rica. En wauw, wat was dit mooi!! De natuur, adembenemend. En de vele diersoorten die je hier in NL absoluut niet ziet: o.a. prachtig gekleurde vogels, slangen, spinnen, alligators… En mijn favoriet: Gibbons! Wat zijn die leuk!

16. Ansichtkaarten
Eigenlijk sturen we bijna nooit meer kaartjes. We houden het thuisfront voornamelijk op de hoogte met fotootjes via whatsapp of mail. Ik doe soms wel eens kaartjes versturen via Postcrossing en vind het dan heel leuk om kaartjes vanuit de wereld te ontvangen.

17. Vliegen
Het zal mijn hobby niet worden, maar wil je wat zien van de wereld dan ontkom je er niet aan. Ik ben niet bang hoor, maar altijd wel weer heel blij als ik weer op vaste grond sta.

18. Organiseren
Heerlijk om uren op het web te surfen en te zoeken naar leuke hotels, leuke georganiseerde reizen, naar goedkope vliegtickets, treinkaartjes, entree kaartjes, etc… Laat dat maar aan mij over!

19. Steden en natuur
Een combinatie van beide is helemaal top!

20. Op reis met..
Ik heb met diverse personen mogen reizen. Met mijn ouders en broer, met manlief, met familie van manlief, met 3 van mijn liefste vriendinnen ben ik afzonderlijk op pad geweest, nu met vriendlief… en de aankomende stedentrip is met vriendlief en zijn ouders.

21. Camera
Aangezien fotografie een grote passie van mij is, ga ik niet op reis zonder mijn camera! Ik fotografeer met de Canon 5D Mark II. Maar, omdat mijn camera uitrusting best zwaar is (rugtas van 6 kilo), neem ik naar een stedentrip m’n compact camera mee. Achteraf baal ik soms van de kwaliteit van de foto’s, maar ik zie het niet zitten om tijdens een steden trip zo’n zware tas mee te sjouwen.

22. Reiskleding
Voor onze eerste echte verre reis (Thailand) hebben we goede wandelschoenen gekocht, wandelsandalen, snel drogende broeken… Nou, zit allemaal lekker hoor, maar tegenwoordig gaat dat dus niet meer mee, charmant is het namelijk niet. Ik loop heerlijk op m’n slippers of sportschoentjes. En gewone korte broeken die lekker zitten gaan de koffer in. Maar, gaan we weer een keer naar de Jungle, dan gaan de wandelschoenen zeker mee!

23. Slapen
Ik heb het geluk dat ik overal wel kan slapen! (daar heeft vriendlief wat meer moeite mee). Ik hoef niet perse luxe te hebben van een super goed bed, airco, etc.… Als ik maar ff kan douchen (hoeft niet eens warm water te zijn) en als ik maar iets van een matrasje heb… Ik heb 2 x op een drijvend hotel op de River Kwai geslapen. Daar hebben ze geen warm water en geen elektriciteit, maar dit blijft toch een van de beste plekken ter wereld waar ik ooit geslapen heb!

24. School/busreizen
Een busreis zal ik niet meer zo gauw doen. Duurt mij allemaal te lang en is niet heel comfortabel. Ooit ging ik met de bus naar Parijs en een keer naar Praag. Nee, ik neem het vliegtuig wel!

25. Onbekende plekken
Dat is het mooiste van reizen: onbekende plekken ontdekken! Met zo min mogelijk toeristen en zo veel mogelijk tussen de lokale mensen.

  1. #1 door Wanda op 19 augustus 2014 - 18:38

    Leuk om te lezen! Deze variant had ik nog niet voorbij zien komen! En ja, bloggen/praten over vakanties en wat er allemaal bij hoort, verveelt mij ook nooit hoor! Ik ben zelf ooit wel in Canada en Amerika geweest, maar Afrika of Azië trekt me op de een of andere manier niet zo… Australië daarentegen wel maar ja, dan moet je wel langer dan 2 weken van huis kunnen en dat wordt in ons geval zowat onmogelijk…
    liefs,
    Wanda

    ps: leuk vooruitzicht naar Barcelona!

  2. #2 door liefmeisje1988 op 20 augustus 2014 - 08:31

    Wat leuk om te lezen welke reizen je allemaal al hebt mogen mee maken.

  3. #3 door Marcella op 20 augustus 2014 - 15:55

    Erg leuk om te lezen, je hebt al veel prachtige landen ontdekt! Ik telde 10x Griekenland, wat fijn om zoveel te zien van dat mooie land! En Amerika & Nieuw-Zeeland kan ik je ontzettend aanbevelen, prachtige landen voor een roadtrip!!

  4. #5 door Insoon op 22 augustus 2014 - 11:22

    Wat een leuk lijstje met antwoorden. Je hebt al behoorlijk wat mooie plekken gezien. Heerlijk hè! Australië staat ook nog op mijn lijstje 🙂

  5. #6 door goyvon op 24 augustus 2014 - 09:18

    Leuk dat je hem ook hebt geplaatst! Je hebt al heel wat van de wereld gezien, vooral Griekenland is goed vertegenwoordigd.
    En Barcelona, nice!!

  6. #7 door Klasine op 24 augustus 2014 - 10:29

    Leuk! Ik zie trouwens dat je de woorden bij de nummers ook hebt overgenomen, maar die heb ik er zelf bij gezet als soort titel van mijn ‘reisweetje’, haha. Maar geen probleem 😉

Plaats een reactie