2015

Als eerste wens ik jullie de allerbeste wensen toe voor het nieuwe jaar waarin we alweer staan! Wat gaat de tijd toch snel….

2015 was een, toch wel, stress vol jaar. Namen we begin van 2015 de beslissing om het huis van vriendlief te verkopen, hadden we eind maart al een geïnteresseerde koper! Veel sneller dan verwacht, en ook nog eens zonder makelaar. Dit scheelde in de kosten, maar zeker niet in de stress gehalte. Je moet zoveel zelf regelen en aan denken. Ik heb uren, dagen achter het internet gezeten om maar informatie in te winnen. Ook lag de koper in scheiding, dus moesten we ook nog geduld hebben i.v.m. zaken die eerst rond moesten zijn voordat er überhaupt wat getekend kon worden. En toen er wat getekend was, wilde we gelijk actie ondernemen in het kopen van ons droomhuis, welke al bijna 4 jaar te koop stond.

Door alle stress is onze vakantie naar Malta in juni een beetje in duigen gevallen. Ik ben nog nooit zo gestrest op vakantie gegaan, en ik kan nu uit ervaring zeggen dat dat géén goede combi is!!  Malta viel ons tegen, maar als ik de foto’s terug kijk is Malta best mooi! Zo jammer dat we daar niet van hebben kunnen genieten. Echt heel jammer!

September en oktober stonden natuurlijk in het teken van verbouwen en verhuizen, wat ook niet zonder stress ging. Leuk, maar ook vermoeiend. Daarbij kwamen nog problemen met de oude eigenaar en ook nog met de nieuwe bewoner van ons oude huis…

In 2015 zijn veel dingen erbij in geschoten: Mijn grote passie fotografie! Na Malta is mijn camera niet meer uit de tas geweest, heel jammer!  Lezen! Ik heb welgeteld 1 boek gelezen. Fotoboeken maken! Ik wil nog een fotoboek maken van onze rondreis Andalusië (2014) en van Malta van dit jaar. Spaans! Ik had nog graag een vervolgcursus gedaan. Of in ieder geval al wat ik al geleerd had op niveau gehouden door Spaans te lezen en Spaanse films te kijken, maar ook dat is niet gelukt.

Dus, 2015 heeft iets heel moois gebracht, namelijk ons mooie huis, maar gevoelsmatig laat ik dit jaar toch graag achter mij. Op naar een nieuw jaar!

 

  1. #1 door Sabine op 5 januari 2016 - 13:06

    Wat jammer dat je op Malta niet hebt kunnen genieten. Stress is altijd vervelend en als een heel jaar daar mee vol zit is dat niet fijn. Leren loslaten kan een oplossing zijn, ben ik ook nog mee bezig want ook ik bak daar nog weinig van 🙂 Gelukkig is 2015 alweer voorbij en kun je je dit jaar richten op positieve dingen en genieten van jullie nieuwe huis!!

  2. #2 door Lotus Lilly op 5 januari 2016 - 17:15

    Malta is best aardig, maar helaas geen zandstranden. Ik zal er zelf niet snel naar terug gaan. Wel jammer dat je er ook niet van genoten hebt. Wie weet dit jaar x

  3. #3 door Wanda op 5 januari 2016 - 19:26

    Inderdaad een stressvol jaartje achter de rug. Natuurlijk is het super dat jullie huisje is verkocht en jullie nu kunnen bouwen aan jullie droomhuis maar daardoor zijn wel veel zaken erbij ingeschoten. Hopelijk lukt het in 2016 wel om te genieten en meer dingen te kunnen ondernemen!

  4. #4 door Patty op 6 januari 2016 - 09:34

    Herkenbaar gevoel 😉 We gaan gewoon een prachtig jaar maken van 2016 🙂

  5. #5 door Harriët op 6 januari 2016 - 10:07

    Wel heel fijn dat het met het huis allemaal gelukt is. Jammer van de vakantie op Malta. Mij trekt het nog steeds niet eerlijk gezegd. Al wel plannen voor de volgende vakantie dan? 😉

  6. #6 door Elise op 6 januari 2016 - 10:18

    Je bent er nu allemaal vanaf, dus laat het lekker los. 2016 kan alleen maar mooier worden !

  7. #7 door Mrs. T. op 13 januari 2016 - 17:52

    Ik heb even de foto’s van jullie nieuwe huis gekeken. Mooi hoor! Ik hoop dat het een geweldig (t)huis voor jullie zal zijn en dat jullie er nog vele en vele jaren van zullen genieten.

Geef een reactie

