And the next trip goes to…

Yes, we hebben weer wat in het vooruitzicht! Enige tijd geleden vroegen mijn ouders of we weer met hun mee wilde op reis. “Uh, … natuurlijk!”. We kregen een paar opties, en we konden zelf kiezen. De opties waren Vietnam, Costa Rica, Sulawesi/Bali, Maleisië en ook China kwam ter spraken. En de keuze is gevallen op …. *tromgeroffel* … Maleisië!!

In het eerste kwartaal van 2016 zullen wij (mijn ouders, mijn broer, vriendlief en ik) 15 dagen door Maleisië gaan trekken. Door de verhuizing/verbouwing zijn we er nog niet echt mee bezig geweest, maar sinds een week of 2 is alles geboekt en hebben we nu weer wat tijd om ons alvast wat te gaan inlezen.

We gaan sowieso naar Kuala Lumpur, een imposante stad met veel bezienswaardigheden. We zullen naar het national Park Taman Negara gaan (boottocht, wandelen door de boomtoppen). De theeplantages in de Cameron Highlands bezoeken (thee en fruit proeven en lokale markten). De stad Georgetown op Penang bekijken (koloniale gebouwen, antieke chinese theehuizen, lokale markten). En genieten van de stranden op Langkawi! (Wandelen, snorkelen).

Kortom, een mooi vooruitzicht!

Zijn jullie er al eens geweest. En zo ja, heb je dan nog tips? do’s en don’ts?

 

  1. #1 door wiebie74 op 19 november 2015 - 18:41

    Wat een super vooruitzicht joh! Heerlijk hoor! En het duurt ook niet eens zo lang meer! Ik moet bekennen dat ik zelf niet zoveel heb met dat soort bestemmingen, ben toch meer gericht op Europa, ooit wel in Canada en Amerika geweest, maar vooral Azië trekt me weinig maar misschien word ik straks wel helemaal enthousiast van je verhalen en je prachtige foto’s!

    • #2 door Carpe Diem op 25 november 2015 - 11:20

      Wie weet ;-). Jij hebt mij in ieder geval wel nieuwsgierig gemaakt naar Oostenrijk, met die prachtige berglandschappen! 😉

  2. #3 door Insoon op 20 november 2015 - 08:59

    Oh, wat gaaf zeg! Gezellig ook, zo samen met je ouders.
    Mijn broer en schoonzus zijn met hun trouwreis naar Maleisië geweest, zal eens vragen of ze nog leuke tips hebben 🙂

  3. #5 door San op 20 november 2015 - 15:20

    Wat een een heerlijk vooruitzicht en het moet een prachtig land zijn!!

  4. #7 door Deborah Hamar op 21 november 2015 - 10:24

    Wat een heerlijk vooruitzicht!
    Nee, ik ben er nog nooit geweest en heb dan ook geen tips voor je.
    Maar ben wel heel benieuwd naar je verhalen 🙂

  5. #9 door Sheila @ beineffable.com op 25 november 2015 - 08:42

    Wat een leuk vooruitzicht! Ik vind Malakka ook de moeite waard om te bezoeken. Een super leuk (Nederlands) koloniaal stadje. Die mag zeker niet ontbreken. En de Batu Cave 15 km van KL af. Een super groot beeld kijkt je tegemoet en dan moet je trappen op richting de grotten. Erg mooi.

    Ondanks dat ik ook veel in Amerika, New Zealand en Australië heb gereisd/reis, is Zuid Oost Azië mijn favoriete reisbestemming! Goede (Chinese) vriendinnen wonen in Kuala Lumpur en ik probeer ze regelmatig te bezoeken. Ik heb zo daar eens met hun en de familie Chinees O&N mogen vieren. Heel bijzonder was dat met alle bijbehorende rituelen. En ik was eens in Vietnam en had 7 uur overstaptijd in KL. Mijn vriendin heeft me toen opgepikt van de airport en we zijn lekker samen sushi wezen eten.

    • #10 door Carpe Diem op 25 november 2015 - 11:18

      Ja de Batu Cave staat ook op het programma. Ik zal Malakka even noteren en opzoeken, thnx voor de tip! En wat leuk dat je in KL vriendinnen hebt wonen.

  6. #11 door Arlette op 8 december 2015 - 20:05

    Wauw, super gaaf. Heel veel plezier alvast!

Geef een reactie

