Fotoclub

Zoals jullie misschien nog wel weten, heb ik vorig jaar op het werk de fotoclub nieuw leven ingeblazen. Er was ooit een fotoclub, maar na 1 dag samen fotograferen viel het alweer stil. Dus besloot ik om het te gaan proberen. Na een aantal maanden kwamen we erachter dat het niveau verschil wel erg groot was en aangezien ik een opleiding heb gevolgd aan de Fotovakschool, leek het mij een leuk idee om in de wintermaanden cursus te geven. Dit was toch behoorlijk wat werk. (voorbereiden, powerpoint presentatie in elkaar zetten, zoeken naar onderwerpen en voorbeelden). Maar ik had ook het idee dat men het wel heel erg leuk en interessant vond. Echter als ik ze dan vroeg thuis te oefenen en voorbeelden van die oefeningen mee te nemen, gebeurde dat met minder enthousiasme. Jammer, want ik stopte er veel tijd en energie in, en dat verwacht ik dat eigenlijk ook wel een beetje terug. Maar goed… we zijn inmiddels een jaar verder en hebben nu een groepje van 12 personen. We hebben pas een leuke opdracht samen uitgevoerd: een fotoketting. Ik maakte de eerste foto, deze stuurde ik door naar de volgende. Hij/zij moest dan de foto interpreteren en een nieuwe foto maken en zijn/haar foto (zonder die van mij) weer doorsturen naar de volgende persoon. En zo ontstaat er een verrassende reeks foto’s. De ketting is inmiddels klaar, en nu moeten we deze nog gaan bespreken samen. En dan komt weer een uitdaging om de hoek: een afspraak plannen wanneer iedereen kan. We hadden pas een datum, maar na 5 afmeldingen had ik er niet meer zo’n zin in en besloot het maar te annuleren en een poging te doen tot een nieuwe afspraak. Een van de leden stelde voor om afgelopen dinsdag in de pauze even met z’n allen een nieuwe datum te prikken. Dus ik had een mooi formuliertje in elkaar gezet om een datum te prikken, komen ze ineens aanlopen met een grote bos bloemen! En dat niet alleen, ook nog een Gall&Gall bon, een diner bon én een sauna bon!! Voor alle moeite. Nou, dat vond ik écht super leuk! Mede gefinancierd door de PV. Nou, dat geeft wel weer een ‘boost’ om door te gaan, een teken dat het toch geapprecieerd word. Fotoclub Fotoclub 1

  1. #1 door noeps1 op 23 mei 2014 - 10:34

    Wat leuk ! Maar wel jammer dat ze dus de opdrachtjes niet willen doen .. kon je het maar bij ons op t werk geven want daar zijn aardig wat enthousiaste amateur fotografen 🙂

  2. #2 door wiebie74 op 23 mei 2014 - 17:47

    Wat een lief gebaar van je collega’s! En dat terwijl ze hun ‘huiswerk’ vaak niet zo enthousiast deden! Nou ja, je inzet en moeite werd in ieder geval wel gewaardeerd en dat is natuurlijk ook mooi!
    Alleen wel jammer dat je niet dichterbij woont, want dan had ik me direct als cursist aangemeld!
    Geniet lekker van je weekend meis!
    liefs,
    Wanda

  3. #3 door Mrs. T. op 23 mei 2014 - 18:40

    Die fotoketting lijkt me erg leuk. En dat ze je zo verrast hebben is toch een geweldige actie.

  4. #4 door Deborah Hamar op 24 mei 2014 - 09:20

    Een mooi gebaar. Fijn dat je ook het gevoel hebt gewaardeerd te worden voor alles wat je doet. Ongemerkt zitten er heel wat uurtjes aan voorbereiding in je werk.
    Wat een leuk idee die foto ketting. Ik ben nu wel benieuwd naar de ketting zelf 🙂 Komt die ook nog eens online?

  5. #5 door ♥Inge♥ op 26 mei 2014 - 14:37

    Zo word je dan toch nog verrast! Leuk! Maar wel jammer dat er weinig motivatie was….ik herken dat wel hoor….je slooft je uit en krijgt amper respons, jammer! Maar zo’n fotoketting is wel een gaaf idee! Fijne dag verder!

  6. #6 door Insoon op 28 mei 2014 - 08:22

    Wat leuk van je collega’s! Toch een blijk van waardering hè! Maar wel jammer dat er zo weinig animo was voor de opdrachten, terwijl jij er zo’n moeite voor doet. Ik had graag mee gedaan 🙂

    Een fijn Hemelvaartweekend!

  7. #7 door Yvon op 29 mei 2014 - 14:14

    Wat een leuke actie om je zo te verrassen!
    Jammer wel dat er maar zo weinig respons komt op de huiswerktaken.

  8. #8 door HansDeZwans op 3 juni 2014 - 07:41

    Het is altijd leuk dat wat je doet, gewaardeerd wordt.

Geef een reactie

