Gezelligheid!

Wat heb ik toch een gezellige mensen om me heen, en wat mogen we toch veel leuke dingen beleven samen!

Goede vrijdag tufte ik 137 km naar het oosten om samen met mijn moeder een dagje te gaan relaxen in Sanadome! Dat is altijd lekker! Mama en ik kunnen echt de hele dag daar doorbrengen (tot ongeloof van mijn vader). Gelukkig was ik ’s avonds niet te moe, want moest weer 137 km terug naar huis rijden. Maar wat was het weer heerlijk!

Zondag was het pasen, en eerste paasdag waren we bij de ouders van vriendlief en hebben we gegourmet. Eerlijk gezegd vind het pasen een beetje overtrokken worden. Het is bijna net zoals kerst, eerste paasdag bij de ene familie en tweede paasdag bij de andere familie. En ik weet zeker dat meer dan de helft van nederland eigenlijk geen flauw idee heeft wat pasen inhoudt en wat we nu eigenlijk ‘vieren’. Vriendlief en ik zijn beide ook niet gelovig, dus dan heeft pasen al helemaal geen speciale betekenis. Maar goed, dat even terzijde. We hebben gezellig met z’n vieren gegeten.

Maandag was tweede paasdag, en toevallig was het toen ook de verjaardag van mijn vader én broer. (Ja, die zijn op dezelfde dag jarig). Dus weer in de auto, 137 km naar het oosten. Maar daar draaien wij onze hand niet meer voor om tegenwoordig. ;-). Ook dit was weer een gezellig dagje.

Woensdag 23 april ben ik met nog 4 meiden naar ‘the ladiesnight’ in de JT Bioscoop geweest. We gingen naar de film ‘The other woman’. En met zo’n ladiesnight word je ontvangen met een drankje, zijn er wat standjes met o.a. sieraden, tassen en kleding en in de pauze staan ze klaar met een borrelhapje. En na afloop krijgt elke dame een ‘goodiebag’ mee. Je kunt je voorstellen, 3 zalen met alleen maar dames, dat is een kippehok!! hihi. Maar ook dit was weer gezellig én de film was ook erg leuk! (wel écht een meiden film).

Zondag 27 april ben ik naar Deventer gereden, waar vriendin E. woont. Zij is pas bevallen van haar tweede zoontje en ik had beloofd om foto’s te komen maken van de kleine man. En ze zijn weer prachtig geworden. Helaas voor jullie heb ik vriendin E. beloofd deze niet op het internet te zetten, dus jullie moeten me maar op mijn woord geloven.

Zondag 4 mei waren mijn ouders en broer bij ons. Aangezien ik nu vlakbij Rotterdam woon, en het best aardig weer was, en mijn ouders nog nooit bij de Euromast geweest waren, stond dat die dag op de planning. En ’s avonds hebben we heerlijk gegeten bij de Italiaan in de stad waar ik woon.

Donderdag 8 mei gingen vriendlief en ik naar de voorstelling ‘Roedel’ van Lenette van Dongen. En deze was in 1 woord weer geweldig!! Wat heb ik weer gelachen om dat mens. Heerlijke humor! M’n hondje was een nachtje uit logeren, anders zou hij wel heel lang alleen hebben gezeten die dag. Wat een stilte dan in huis zeg… pfff. Gelukkig was hij vrijdag avond weer lekker thuis.

Zaterdag waren vriendin B. en haar vriend bij ons op visite! Door de grote afstand zien we elkaar wat minder, maar ow wat is het toch weer fijn om ze te zien dan. Ook dit was weer een fijne dag. Even wezen shoppen (dat kunnen wij zo goed saampjes) en ’s avonds lekker wezen wokken! En natuurlijk weer uitgebreid bij kunnen kletsen! Ik voel me gezegend met zulke lieve vrienden.

Dus, zoals je leest, vermaak ik me wel met lieve mensen en leuke uitjes en afspraken.

Ook is de tweede cursus Spaans begonnen! Wel op een andere dag als ik me eigenlijk had opgegeven, maar ja… voor de maandagavond waren er te weinig aanmeldingen. Dus nu maar op de dinsdagavond. En de groep bestaat uit 14 personen. En ik merk nu al een groot verschil met de eerste cursus. Deze mensen zijn wél allemaal serieus en willen wél moeite doen om het Spaans onder de knie te krijgen. Dus we kunnen weer aan de bak! Ik vind het nog steeds super leuk om te doen!

Oh en dan natuurlijk nog het European Songfestival! Hebben jullie gekeken?? Ik zeker wel, en ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten met de puntentelling! Wat was dat spannend!! Oostenrijk vond ik erg vreemd goed! Dus een terechte wina(a)r(es). Maar vind ’t toch wel een beetje jammer dan Nederland nét niet nummer 1 is geworden. Maar wel weer een topprestatie!

Zou, weer lang genoeg geweest voor deze blog.

Liefs, CarpeDiem.

  1. #1 door wiebie74 op 12 mei 2014 - 07:47

    Leuk om weer even een update te lezen! En ja, al dat heen en weer rijden.. op den duur lijkt het of het steeds sneller gaat, toch? Althans, dat heb ik altijd als ik zulke afstanden regelmatig moet rijden…
    Wij hebben ook niks met Pasen, behalve dan een lekker lang weekend, en gelukkig kunnen we dan gewoon lekker onze eigen gang gaan. Leuk joh dat je toch met je vervolg cursus kon beginnen en ja, een gemotiveerde groep werkt dan ook een stuk beter! Natuurlijk ook hier genoten van het Songfestival, erg jammer dat Oostenrijk heeft gewonnen, misschien was het nummer best wel goed hoor maar ik werd teveel afgeleid door haar verschijning, wat voor mij overigens niet echt hoeft, dus had vele malen liever gezien dat Nederland had gewonnen, dan ging het tenminste echt puur om de muziek…
    lieve groetjes vanuit het hoge regenachtige noorden…

  2. #2 door gewoonhanny op 12 mei 2014 - 11:20

    Je hebt het behoorlijk druk gehad met allemaal leuke uitstapjes en visites. Beter zo te druk, dan niets om handen te hebben.
    Zodra de commercie de kans krijgt, stort die zich op de bijzondere feestdagen in ons land. En dat is jammer. Je wordt overspoeld met dingen die je normaal helemaal niet gebruikt en die we nu ineens wel zouden moeten kopen. En alles nog luxueuzer dan luxe. Voor mij hoeft dat niet.

  3. #3 door Mrs. T. op 12 mei 2014 - 17:27

    Zo, we zijn weer op de hoogte. En tja, de vrouw met de baard … 😉

  4. #4 door ladyhotseflots op 13 mei 2014 - 05:52

    Wat een gezellige dingen allemaal de afgelopen tijd. En best nog een eind rijden dus om hier in het oosten te komen. Maar ja, je raakt er aan gewent ook natuurlijk.
    Ja Pasen wordt ook zo “kerstig”de laatste jaren. Folders van de supermarkten met uitgebreide gerechten, recepten enz. Pff Ik doe er niet aan mee. Ga niet bij m’n ouders of schoonouders eten. Vindt met Kerst wel genoeg al die verplichtingen 😉
    Maar lekker een paar daagjes vrij is wel fijn natuurlijk.
    Leuk dat je verder bent gegaan met Spaans. Valt het mee om te leren qua taal?
    Hopelijk heb je er straks wat aan met de vakantie 🙂

  5. #5 door noeps1 op 14 mei 2014 - 19:32

    Wat een heerlijk positief blog, het plezier spat er vanaf !
    En ja .. wat een leuke dingen doen jullie / jij. Fijn dat je lekker met je moeder naar de sauna gaat, gezellig ook. En je maakt heeeeel veel km zo haha

    gr Elise

  6. #6 door Marcella op 15 mei 2014 - 05:43

    Wat een onwijs leuke dingen, heerlijk om te lezen! Ik ga binnenkort weer met een vriendin een dagje sauna doen. Zó fijn altijd, zin in!

  7. #7 door guapa79 op 16 mei 2014 - 08:00

    As usual, druk, druk, druk, maar wel een hoop leuke dingen! Fijn dat de vervolgcursus Spaans is doorgegaan en dat je nu in een groep zit met gemotiveerde mensen 😀 Wij hebben van de week kaarten voor Ronald Goedemondt geboekt en as we speak sta ik nu in de wachtrij bij schouwburg Nijmegen om een poging te doen voor kaarten voor de show van Jochem Myer (die jij al gezien hebt). Zou toch leuk zijn hè? Wij hebben ook niks met Pasen behalve dan het feit dat je een dag vrij bent en die willen wij benutten zoals wij dat willen en geen verplichte bezoekjes omdat het toevallig Pasen is pff..jammer dat je dan zo geclaimt wordt.
    Nou meis, tot binnenkort en alvast een goed weekend gewenst!
    Liefs vanuit een zonnig Brabant 😀

  8. #8 door Yvon op 18 mei 2014 - 03:06

    Wat heb je een hoop op de agenda staan zeg! En dan ook nog een deel dat aan de andere kant van het land is.
    Gelukkig zijn het wel allemaal leuke & gezellige dingen, anders zou het vast lastig vol te houden zijn.

Geef een reactie

