Sporten

Sporten… ik vind het écht niet leuk. Sinds Augustus 2012 ben ik 11 kilo afgevallen. Dit deed ik door een voedingsdeskundige te bezoeken, die me weer een beetje op weg hielp qua eten, en door te sporten. Afvallen gaat bij mij niet zonder te sporten. Hoe goed ik ook op mijn eten let, ik val niet af. (frustrerend!). En sporten gaat goed als ik eenmaal het ritme te pakken heb én resultaat boek als ik op de weegschaal ga staan. Maar, het ritme van het sporten wordt bij mij verstoord als ik op vakantie ga. Dan kan ik er donder op zeggen dat ik na mijn vakantie een held word in uitstellen, smoezen verzinnen en dus niet meer regelmatig ga sporten. Wat vervolgens weer resulteert in een duur en ongebruikt sportabonnement. Maar ja, na 3 maanden niks gedaan te hebben op sportgebied zie ik toch weer (logisch) die weegschaal iets naar de verkeerde kant gaan. En aangezien ik er totaal niet op zit te wachten dat die 11 kilo er weer aan komen, heb ik mezelf maar weer die figuurlijke schop onder de kont gegeven. Gister ben ik naar een andere sportschool gegaan (die andere had ik vorige maand opgezegd vanwege de hoge kosten) en heb me ingeschreven. Deze sportschool is sowieso € 8,- p.m. goedkoper dan de vorige. En mijn werkgever betaald € 15,- per maand als je daar een abonnement hebt. Dus beter voor de portemonnee. Vanavond ga ik gelijk weer van start. Eerst moet er weer een fitness schema opgesteld worden, dus daar heb ik maar gelijk een afspraak voor gemaakt. Ook klinken de lessen bodypump en zumba weer goed in de oren. Dus…. Ik heb totaal geen zin. Ik ga er weer tegenaan!

  1. #1 door gewoonhanny op 27 november 2013 - 14:11

    Is er niemand die samen met jou wil sporten. Met z’n tweeën is gezelliger en je steunt elkaar.

    • #2 door Carpe Diem op 27 november 2013 - 14:17

      Nee heb ik niet. Maar ik heb ook eigenlijk zelf de regie in handen wanneer ik ga sporten. 😉 Samen sporten is geen optie voor mij, dan wordt het helemaal “moeten”… En dat werkt op den duur averechts bij mij.

  2. #3 door Wanda op 27 november 2013 - 15:09

    Goed dat je de draad weer oppakt! Ik herken het wel hoor, ik kan weken achterelkaar fanatiek sporten maar als dan opeens de klad erin komt dan wordt het o zo moeilijk om de draad weer op te pakken…

  3. #4 door guapa79 op 27 november 2013 - 18:45

    Oh dus daarom kreeg ik net geen gehoor, je bent al bij de nieuwe sportschool begonnen! Heel goed meis, zit hier met een thumbs up 😀
    Ik heb na 3 weken ook de draad weer opgepakt en samen met het bewuster eten wat ik je laatst vertelde gaat het top en voel ik me goed!
    Spreek je snel weer
    Liefs xxx

  4. #5 door Patty op 28 november 2013 - 08:57

    Ik vind sporten ook zoooo leuk! Jaren geleden Billy Blanks bootcamp ontdekt en dat vond ik tot mijn verbazing wel echt leuk. Heerlijk voor de laptop, wanneer en waar ik wil. Alleen ben ik ook zo goed in smoezen verzinnen om iedere keer weer mijn voorgenomen sportuurtje door te schuiven en nu sta ik ook al weer een hele tijd stil…maar ik ga het weer oppakken. Echt. Binnenkort. hihi

  5. #6 door Insoon op 29 november 2013 - 13:55

    Goed dat je het sporten weer hebt opgepakt! En fijn dat de werkgever ook een deel van het abonnement betaald 😉 Succes hoor!

    Fijn weekend
    liefs Insoon

  6. #7 door noeps1 op 29 november 2013 - 16:31

    Oh ja, herkenbaar .. ik vind het zo erg om erheen te moeten .. bah !
    Succes meid, knap van die 11 kilo

  7. #8 door Babsie op 29 november 2013 - 18:36

    Zucht….en toch mis ik onze gezamelijke Bodypump les hoor….dat hielden we toen goed vol!
    Goed zo Lon, you go girl!!

  8. #9 door Sas op 30 november 2013 - 08:41

    Succes! Ik vind skaten zo fijn om te doen, maar het is niet echt weer ervoor…

  9. #10 door Marcella op 2 december 2013 - 06:27

    Ik vind sporten in een sportschool echt niks, maar sinds ik zwem en fiets doe ik dat wel met plezier. Als je iets doet wat je echt leuk vindt, hou je dat toch langer vol. Succes jij!

  10. #11 door Deborah Hamar op 3 december 2013 - 18:38

    Goed zo..
    Hoe is het bevallen??

  11. #12 door HansDeZwans op 16 december 2013 - 08:13

    Ja, het is van vol te houden, niet gemakkelijk soms maar achteraf geeft het zo een enorme voldoening.

  1. Eindeloos gevecht | Carpe Diem

Geef een reactie

