Azië

Hier vertelde ik over onze fantastische vakantie naar Bali. Anderhalf jaar geleden werden we door mijn ouders uitgenodigd voor deze bijzondere reis. En deze uitnodiging gold ook voor vriendlief. Maar vriendlief wist het nog niet, want hij had ooit 5 uur gevolgen naar Turkije en vond dat al veel te lang. En tja, Indonesië is toch wel een ‘klein’ stukje verder. Maar na lang overwegen besloot hij toch mee te gaan. (familie en vrienden van vriendlief zeiden al dat ze hem voor gek zouden verklaren als hij dit aanbod niet zou accepteren). Ik superblij dat hij mee ging (anders zou ik alleen gegaan zijn), maar ik was ook wel zenuwachtig voor deze vliegreis. Wat als de vliegreis zo ontzettend tegen gaat vallen dat hij nooit meer zo ver wil vliegen… Ik wil nog zoveel zien van de wereld, en voornamelijk in Azië. Ook hoorde we een week van te voren dat we een tussenlanding in Abu Dhabi zouden hebben, wat uiteindelijk resulteerde in een reis van 25 uur van A’dam naar Bali. Maar…. De vakantie op Bali heeft zo’n indruk achtergelaten bij vriendlief dat de vliegreis acceptabel is bevonden. Pfff, wat een opluchting. 😉 Nou heeft vriendlief het al over Thailand en Amerika. Haha. Gister zat ik de film The Exotic Marigold Hotel te kijken, een prachtige film wat zich afspeelt in India. Ik zou heel graag een keer naar India gaan, dus dat zei ik gister ook tegen vriendlief. Dit was zijn reactie: “India, is dichterbij dan Indonesië? Nou, na een reis van 25 uur moet een reis naar India zeker te doen zijn. Moeten we maar eens uitzoeken wat het kost, en gaan sparen.” Ik viel bijna van de bank af… Wauw! Geweldig toch! Nou wil dat niet zeggen dat we gelijk gaan boeken hoor, we willen ook nog andere dingen wat ook geld kost, maar ik was gister even heel erg in m’n nopjes met deze reactie!

  1. #1 door Zuster Klivia op 24 juni 2013 - 12:48

    Haha, de wonderen zijn de wereld nog niet uit 😉

  2. #2 door Limoentje op 24 juni 2013 - 13:44

    Kijk, waar een reisje naar Bali al niet voor kan zorgen!

  3. #3 door Mrs. T. op 24 juni 2013 - 17:26

    Nou ja zeg, wat heerlijk. Hier gaan we ook ieder jaar een stukje verder. Eerst altijd Nederland, vorig jaar Luxemburg en nu zowaar de Vogezen. 😉

  4. #4 door Sas op 24 juni 2013 - 18:16

    Haha, heerlijk!

    (en veel lees plezier met madam Läckberg)

  5. #5 door Nicole op 24 juni 2013 - 20:21

    Dat is zeker een fijne reactie zeg!
    Vooral als jij het erg leuk vindt en hij dan zoiets zegt.. heerlijk!

  6. #6 door Harriët op 25 juni 2013 - 05:55

    Haha nou fijn, dat hij het toch wel ziet zitten om een andere verre reis te maken ondanks dat de reis naar Bali al met al zo lang duurde 😉

  7. #7 door Patty op 25 juni 2013 - 07:54

    Houdt wel rekening met een enorme cultuurshock 😉 Mijn manneke reist voor zijn werk de hele wereld over en India is tot op heden nog altijd zijn minst favoriete land. Enorm druk, heel vies, veel dierenleed, enorm verschil tussen rijke en arm. Collega’s worden er altijd ziek of komen ziek terug, maar dat is omdat ze niet genoeg drinken (fles! water). Tip; ga niet in het regenseizoen. Uiteraard zijn er ook prachtige dingen te zien..de tempels zijn indrukwekkend (ik geniet altijd mee via de foto’s) en grappig hoe daar de dieren en mensen door elkaar leven op straat. Ik gun je de reis van harte, maar dan ben je een beetje voorbereid alvast 😉

  8. #8 door liefmeisje1988 op 25 juni 2013 - 08:51

    Bali zou ik ook nog eens graag willen bezoeken, de tempels lijken mij erg mooi om te zien. Helemaal als je naar zo’n reisprogramma kijkt.

  9. #9 door Insoon op 25 juni 2013 - 12:28

    Hahaha, leuk dat hij nu ook de smaak te pakken heeft 😉

  10. #10 door Annespike op 25 juni 2013 - 18:48

    Rustig afwachten, dan komt het vanzelf!! 🙂

  11. #11 door Wanda op 25 juni 2013 - 19:23

    1 verre reis en hij is al besmet met het reisvirus! Vriendlief had het vroeger ook nooit zo op vakanties, dat kon prima 1 keer in de 2 jaar… Nou, gelukkig voor mij ging ie al vrij snel overstag en gaan we de laatste jaren vaak 2 keer per jaar op vakantie, al dan niet met nog een paar weekendjes weg…

  12. #12 door Elise op 27 juni 2013 - 21:46

    he wat een opluchting !
    Ik heb ook een wensenlijstje klaar liggen hoor. Ik wil Scandinavië nog zien, nog een keer naar Amerika, naar Thailand, alleen naar Bali, naar Borneo, en naar Rusland .. dus ik moet zeker sparen ahah

    gr. Elise

  13. #13 door guapa79 op 28 juni 2013 - 10:03

    Altijd leuk een globetrotter erbij;-)
    Goed weekend lieverd! xxx

  14. #14 door Mich op 29 juni 2013 - 08:00

    Gelukkig dat het hem is bevallen, nu kan je de wereld gaan verkennen! India heeft mij nooit echt aangetrokken, maar als ik eraan denk, ik alleen aan stof en viezigheid. Ik weet ook niet zo goed waar dat beeld vandaan komt.

  15. #15 door Marcella op 3 juli 2013 - 13:29

    Wow, wat leuk dat hij zo enthousiast is geworden! Mooi vooruitzicht, hopelijk word je droom op redelijk korte termijn werkelijkheid!

  16. #16 door annemieke op 5 juli 2013 - 13:55

    dit kunnen ze jullie niet meer afpakken toch.en leuk dat vriendlief toch enthousiast is geworden

Geef een reactie

