Fotoclub

Nou had ik pas het goede voornemen om een kijkje te gaan nemen bij de fotoclub in mijn stad. Ik moet bekennen dat het er tot op heden nog niet van is gekomen. Er is zelfs al mailverkeer geweest met een van de bestuursleden, ik was van harte welkom om een keer te komen kijken. De dinsdag is de vaste avond dat de club bijeenkomt. De eerstvolgende dinsdag na ons eerste mailtje was volgens dit bestuurslid (verder genoemd als P.) niet zo’n goede avond om een goede eerste indruk te krijgen. De week daarna zou een standaard clubavond zijn, en wellicht een betere avond om te komen kijken. Het volgend mailtje kwam van P. donderdag voor de ‘goede avond’. Ze had zich vergist en aankomende dinsdag zou een rommelige avond zijn waar voornamelijk veel gepraat zal worden, maar de dinsdag daarop zou wel een standaard clubavond zijn. Ik was toch wel van harte welkom als ik wilde. Ze zei dat de club zo’n 35 leden telt met leeftijden tussen de 30 en 90 jaar. Nou had ik natuurlijk gewoon kunnen gaan kijken en dan pas een mening kunnen vormen. Maar door deze mailtjes kreeg ik eigenlijk al minder zin. Het tweede wat me niet echt aanspreekt is de enorme hoeveelheid leden. Want mijn voorstelling van een fotoclub is het gezamenlijk bespreken van foto’s (wat is goed, wat kan beter, … een discussie beginnen) en ik kan me daar geen voorstelling bij maken als je met 35 man in een ruimte zit, deze groep is naar mijn mening te groot! Ook de leeftijd spreekt me niet aan. Je kunt zeggen dat het lekker gevarieerd is. Maar ik krijg al zo’n idee dat er voor het grootste gedeelte grijze koppies te zien zijn op zo’n avond en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.. dat kan straks wel als ik de leeftijd van mijn pensioen heb bereikt. Dus eigenlijk had ik dit idee al een beetje laten gaan.

Nou kwam ik vorige week met 2 collega’s in gesprek die hadden gehoord dat ik ook graag fotografeer.(stond trouwens ook in mijn introductie in de wekelijkse personeelsmail). En ook al zijn deze mannen toch wel een stukje ouder dan ik (gok 55+), toch leuk om binnen het bedrijf waar ik werk wat aanspraak te hebben. Een aantal keren deze week maakte we even een babbeltje in de wandelgangen. En vandaag kwam daar nog een dame van inkoop bij (ik denk dat zij eind 30 is) en langzaam aan begint er een idee te vormen om binnen het bedrijf een fotoclub te starten. Of eigenlijk nieuw leven in te blazen, want er is ooit al eens zo’n fotoclub geweest. Deze bestond toen uit zo’n 8 man. Nou, en hier heb ik dus veel zin in! Ik hoop echt dat we dit voor elkaar kunnen krijgen, om eens in de zoveel tijd een dagje uit te kunnen organiseren (en misschien wel op kosten van de P.V.). Dus misschien komt het toch nog goed met mijn idee om bij een fotoclub te gaan. Wordt vervolgd ….

  1. #1 door Hanny op 7 februari 2013 - 15:49

    Nou is er niets mis met grijze koppies, maar het aantal leden is wel erg groot. Zou hartstikke goed zijn als het lukt binnen je bedrijf om een fotoclub te vormen. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

  2. #2 door Patty op 7 februari 2013 - 15:53

    Zo’n geval van op je instinct af durven gaan en ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt 😉

  3. #3 door Zuster Klivia op 7 februari 2013 - 16:37

    Nou zeg, dát zou leuk zijn! Goed idee om daar weer eens wat meer mee te gaan doen daar, die oude club uit het stof halen.

  4. #4 door Nicole op 7 februari 2013 - 16:39

    Hoop het voor je! Zou hetzelfde doen hoor, qua fotoclub.. klinkt dan ook wel erg rommelig enzo..

  5. #5 door liefmeisje1988 op 7 februari 2013 - 18:06

    Jammer dat de fotoclub zo tegen viel via de mail. Maar leuk dat je nu via het werk gaat proberen iets op te zetten. Leuke manier om collega’s op een andere manier te leren kennen.

  6. #6 door guapa79 op 8 februari 2013 - 09:11

    Wat een geweldig idee Lon! Dat zou toch wat zijn en het leuke is, je kent de mensen, je houd het lekker overzichtelijk en jij krijgt het wel voor elkaar om eea op kosten van de pv te doen;-) Die andere club lijkt mij ook helemaal niks..als het mailverkeer al zo chaotisch is..?
    Liefs xxx
    o.t. ik heb twee voordeelcoupons uitgeprint voor de stand van Rimmel volgende week, 4 producten voor €15! Mijn mascara kost normaal al €10! Heb er zin in! 😀

  7. #7 door Elise op 8 februari 2013 - 13:15

    Ik las het en ik dacht het ook, waarom start je er zelf niet één. je kunt ook idd beginnen binnen je werk, een keer een workshop organiseren oid
    leuk !

    Succes, Elise

  8. #8 door Insoon op 8 februari 2013 - 13:40

    Groot gelijk dat je die fotoclub hebt afgeblazen. De hele avond met grijze koppies, dat zou mij ook niet zo aantrekken 😉

    Wat een leuk idee om de fotoclub op je werk nieuw leven in te blazen. Hopelijk gaat dat allemaal lukken en leuk dat je dan je collega’s op een andere manier leert kennen. Je laat ons vast nog wel weten hoe het verder gaat…

    Een fijn weekend!
    liefs Insoon

  9. #9 door Saar op 9 februari 2013 - 11:11

    Een kleinere club zou mij ook veel meer trekken. En iets leuks om te doen met collega’s! Helemaal goed!

  10. #10 door ikkeonline op 10 februari 2013 - 16:46

    Misschien is ‘Urban Photo Collective’ ook wel iets voor jou. Dan ga je met een groep in een bepaalde stad nav een thema fotograferen. De foto’s worden achteraf echter niet besproken, maar de meetings zijn altijd wel reuze gezellig.

    • #11 door Carpe Diem op 10 februari 2013 - 19:46

      Hey wat een coole tip! Ik ga gelijk ff op de site kijken. Dank je!

  11. #12 door HansDeZwans op 11 februari 2013 - 10:48

    Leuk een eigen fotoclub. Bombardeer jezelf maar direct tot voorzitster.

  12. #13 door Insoon op 13 februari 2013 - 13:33

    OT: ik heb de afgelopen weken Private Practice opgenomen, dus kan nog even vooruit 😉 Inderdaad een leuke serie, maar vind Grey’s Anatomy leuker 😀

Geef een reactie

