2012

Weer een jaar voorbij…. elk jaar lijkt wel sneller voorbij te gaan. Mijn moeder zei het vroeger al tegen me, geniet nou maar van je leven, van je school, van je jeugd, want hoe ouder je word, hoe sneller de tijd lijkt te gaan… en ik moet zeggen dat ze daar echt gelijk in heeft. Wat is nou 1 jaar… niks toch, is zo voorbij. En hoe leuk is het dan om er op de laatste dag van het jaar toch nog even op terug te blikken. Even de maanden langs met alle hoogte- en diepte punten en te zien dat het jaar niet in een flits voorbij is gevlogen, maar dat er toch vele leuke momenten zijn beleefd! Bij deze dus mijn jaaroverzicht van 2012.

Januari
Dit was mijn laatste werkmaand bij het bedrijf waar ik bijna 12 jaar heb gewerkt. Ik kreeg een afscheidsetentje van mijn collega’s en mooie afscheidscadeautjes. Het is jammer dat ik daar weg ga, maar het is tijd voor een nieuwe uitdaging. Ook heb ik deze maand een leuke fotoshoot gedaan met de blues band van mijn vader.

Februari
Het begin van mijn nieuwe baan in het westen van het land, en het begin van het ‘onofficieel’ samenwonen met vriendlief. Ook had ik het deze maand erg druk met mijn huisje in het oosten. Er werd een nieuwe huurder aangewezen en ik moest m’n huisje klaar maken voor de inspectie. Zo dubbel, want er staat een nieuwe tijd voor de deur in een andere stad, aan de andere kant van Nederland. Maar ik sluit ook een periode af in het oosten. Het huisje waar ik met manlief lief en leed heb gedeeld en waar mooie herinneringen liggen.

Maart
Deze maand staat vooral in het teken van het inpakken en uitzoeken van mijn spullen, het in orde maken van mijn huisje en daarnaast ook nog fotograferen voor mijn eindproject van de Fotovakschool.

April
Deze maand had ik een vrijgezelligfeest van vrienden en kort daarop de bruiloft. Ik had verschillende dates met vriendinnetjes. Mijn lieve vader werd 60 jaar en dit werd gevierd met een etentje. Ging ik naar m’n nieuwe tandarts in het westen en ook met m’n hondje naar de nieuwe trimster. En vanaf deze maand wonen vriendlief en ik officieel samen in het westen.

Mei
Op 12 mei was het eindelijk zover, ik ben geslaagd voor de opleiding aan de Fotovakschool en mag mij officieel fotograaf noemen. Ik had een leuke fotoshoot met 2 zwangere zussen, een optreden van mijn vader en zijn blues band, een leuk muziekfestival en ik begon met sporten bij een nieuwe sportschool. Ook besloot ik deze maand om verder te gaan kijken naar een andere baan, omdat ik het niet naar mijn zin heb.

Juni
Deze maand werd de verjaardag van mam gevierd (dit is altijd een tuinfeest). Ook kon ik deze maand mijn diploma ophalen van de fotografieopleiding. En deze maand stond voor ons in het teken van Italië. Bijna 2 weken lang met een auto door Italië crossen, het werd een super leuke vakantie.

Juli
Deze maand stond er een weekendje Deventer op de agenda, waar mijn lieve vriendinnetje E. woont. 2 gezellig dagen met haar en haar zoontje. Verder was het een vrij rustige maand met ook nog andere dates met vrienden en familie.

Augustus
Een bioscoopje pakken met vriendinnen in het westen (magic Mike). Een heerlijk weekend bij m’n ouders. Oud collega’s die in het westen een kijkje kwamen nemen, 2 sollicitatie gesprekken én ik nam de beslissing om de hulp van een voedingsdeskundige in te roepen om toch (weer) wat aan mijn gewicht te gaan doen.

September
Wederom een vol weekend in het oosten om vrienden en familie te zien en kregen we ook leuke mensen op visite in het westen. Deze maand liet ik een verdacht plekje wegsnijden, wat gelukkig niks ernstig was. En het hoogte punt was toch wel dat ik aangenomen ben bij een bedrijf in dezelfde stad als waar ik nu woon. Ik draai gelijk een middagje mee om alvast wat te zien van een programma waar ze mee werken, dit voelt goed!

Oktober
Het was weer eens ouderwets tijd voor Marco Borsato. Met vriendin E. ging ik 2 dagen naar Arnhem voor de MB Fanclubdagen, waar we op zondag een gaaf optreden van een uur mochten bijwonen! Ook bereikte vriendinnetje B. de mooie leeftijd 30! Woonde mam en ik de musical Wicked bij en begon ik met mijn nieuwe baan als Senior Financial Assistant.

November
Mijn kleine grote vriend werd 1 jaar! (zoontje van E.) Het blijft bijzonder om een van je beste vriendinnetjes als mama van zo’n mooi ventje te zien. Er stond ook een dagje bij mijn ouders op de planning, en de ouders van vriendlief gingen mee. Wederom ging ik met een aantal dames in het westen naar de bios (Twilght). Ik mocht een seminar bij de KvK bijwonen voor mijn werk en er stond nog een verjaardag op de planning én m’n lieve vriendinnetje A. kwam naar het westen.

December
Even een weekendje niks op de planning, dat was wel even nodig. We vierde sinterklaas bij mijn ouders. Vriendlief en ik gingen naar de nieuwe bios in onze stad naar de gave film The Hobbit. Kerst werd gevierd bij mijn ouders en bij vriendlief z’n ouders. En vandaag is het tijd voor het eindejaarsfeest bij vrienden.

Een mooi jaar kan afgesloten worden. Een jaar met veel nieuwe dingen op mijn pad. En jaar wat toch wel heftig was omdat ik nu 140 km van mijn familie en lieve vrienden woon. Maar ook een jaar waarin ik best trots op mezelf mag zijn dat ik m’n geluk achterna ga, dat ik kies voor mezelf. Een jaar waarin ik me niet meer gek laat maken door datgene wat andere van mij zullen denken. Ik weet dat er mensen zijn die ‘gemene’ dingen denken/zeggen over mij maar ik leg dat naast me neer… daar ga ik mijn tijd niet meer aan verspillen. Ik ga mijn tijd steken in de mensen die ook tijd in mij steken. En als we dan toch moeten spreken van goede voornemens, dan is dit iets wat ik in 2013 ga voortzetten. Het leven is al zo kort, laat het niet verpesten door mensen die het niet verdienen je leven te bepalen. Daarnaast hoop ik dat 2013 mij weer veel mooie momenten gaat geven met vriendlief, met m’n familie en met m’n vriendinnetjes A., B. en E. Love you ladies! Dat ik weer een aantal kilo’s gewicht mag verliezen (tot nu toe ben ik er 7 kwijt).
Ik wens jullie allemaal een heel fijn eindejaarsavond én natuurlijk al het goeds voor 2013 met veel geluk, liefde en bovenal gezondheid!

  1. #1 door Wanda op 31 december 2012 - 12:46

    Altijd mooi om iemand zijn terugblik te lezen… en ja, de stap die je hebt gemaakt, verdient groot respect. Het is natuurlijk niet niks om uit je veilige wereldje te vertrekken en het geluk achterna te reizen. Jammer dat het met je ene baan niks is geworden maar gelukkig heb je vrij snel wat nieuws gevonden waar je meer op je plek bent!
    Dus meid, ook voor jou alvast de beste wensen en dat 2013 maar vooral een gezond, leuk en blogvol jaar mag gaan worden!
    liefs,
    Wanda

  2. #2 door liefmeisje1988 op 31 december 2012 - 13:06

    Een heel mooi terugblik op het wel een bewogen jaar van jou. Er is wel heel veel gebeurt. Ik wens jou en je vriend een heel mooi en vertrouwd 2013 toe. Mogen jullie dromen uit komen.

  3. #3 door Sas op 31 december 2012 - 16:04

    Wat een overzichtje zeg…
    Ik wens je al het goeds voor 2013!

  4. #4 door guapa79 op 31 december 2012 - 16:13

    Een jaar wat erg in beweging heeft gestaan Lon, wat goed van je! Jij hebt nu de touwtjes in handen genomen en ik (ondanks dat ik je erg mis) ben blij voor je dat alles zo goed heeft uitgepakt. Uiteraard gaan we de leuke uitstapjes in 2013 voortzetten waarvan miss Keys in juni al groot op de agenda staat 😀
    Ik wens jou en je mannetje een goed uiteinde van 2012, have fun en tot volgend jaar!
    Veel liefs xxx

  5. #5 door Mich op 2 januari 2013 - 18:44

    Mooie terugblik heb je gemaakt! Jij een heel mooi en liefdevol 2013 gewenst!! X

  6. #6 door Nicole op 5 januari 2013 - 06:40

    Poeh een jaar met toch veel mooie dingen en wat een veranderingen ook zeg! Wist overigens niet dat je de fotovakschool hebt gedaan! Wil dat eigenlijk ook nog wel gaan doen, maar heb nog niet eens een dsr dus ja,, haha 😛

    Dacht overigens ook bij wat dingetjes van: wat is dat alweer zo lang geleden van die film, de tijd vliegt dus echt 😛

    Wens je een mooi jaar toe..
    Veel liefs!

  7. #7 door Marcella Molenaar (@MarcellaTweet) op 21 januari 2013 - 08:00

    Beter laat dan nooit: alle goeds voor 2013! Maak er een fijn jaar van!

Geef een reactie

