Tijd….

Ken je dat? Zoveel dingen in je hoofd wat je wil/ moet doen, maar er gewoon niet aan toe komen? En in mijn geval zijn het dingen die ik makkelijk ’s avonds kan oppakken, maar in plaats daarvan zit ik ’s avonds onderuit op de bank met een kop thee voor de buis. Voor ik het weet is de avond alweer voorbij en heb ik weer niets uitgevoerd. Nou is dat natuurlijk wel relax hoor ik u denken, maar eigenlijk in tegendeel… Want al die dingen die ik wil/ moet doen, blijven dus onuitgevoerd en blijven dus door m’n hoofd spoken. Ik denk dat ik in ieder geval de rotzooi thuis eens moet gaan ordenen, want overal liggen stapeltjes spullen van mij, en ik zie ze elke avond liggen maar krijg het maar niet voor elkaar om het op te ruimen. Hoe erg! Ook had ik enige tijd geleden een mooi ‘things-to-do” boekje gekocht, maar ook die ligt ergens in die stapels, niet echt effectief dus. Dat ik nu 5 dagen werk i.p.v. de 4 waaraan ik gewend was, helpt natuurlijk ook niet mee. De weken schieten voorbij… Wat zijn dan de dingen die je moet doen, hoor ik u denken… Nou, hier een aantal:

– Badkuip opmeten (er moet een nieuwe inkomen);
– Brievenbus opmeten (er moet een nieuwe inkomen);
– Postcrossing/schrijf spulletjes uitzoeken;
– Foto’s Italië uitzoeken, bewerken en uiteindelijk het fotoboek in elkaar zetten;
– Uitzoeken of we inentingen nodig hebben voor Bali;
– Studieplanning maken voor PDL;
– Tubberware troep uitzoeken en wegdoen/verkopen;
– Keukenkastjes (die uitpuilen) uitzoeken en ordenen;
– Plan maken om te fotograferen (anders komt er echt niks van);
– Abonnement v.e. maandblad opzeggen;
– Website m.b.t. fotografie opzetten (domein heb ik al ruim een jaar);
– Reageren bij jullie blogs;

En ga zo maar door…. Om gek van te worden. 😉 Hopelijk lukt het me snel om mezelf uit de relax modus te trekken en toch wat van bovenstaande puntjes af te werken…

  1. #1 door Hanny op 12 december 2012 - 11:33

    Lastig, maar heel herkenbaar. Misschien helpt het om, voordat je gaat zitten met een kopje thee, eerst een uurtje iets nuttigs te doen. Echt niet meer dan een uurtje. Je zult dat je dan al diverse dingen van je lijst kunt strepen.
    Succes!

  2. #2 door Zuster Klivia op 12 december 2012 - 12:27

    Ik ken jouw probleem ja. De dagen hebben te weinig uren soms. Die 2 dingen opmeten en het abonnement opzeggen zijn in 10 minuutjes klaar. Dan heb je meteen al een kwart dat je van je lijst af kunt strepen 😉

  3. #3 door Myrna op 12 december 2012 - 13:25

    Ja, dat ken ik. Eigenlijk allemaal kleine dingetjes, maar zonder duidelijke deadline. Dus schuif ik het voor me uit. Maar eigenlijk komt er dan altijd wel een dag dat ik het ineens ook allemaal oppak en dan blijken het dingetjes van niks! Die dag komt voor jou ook vast snel 😉

  4. #4 door Mrs. T. op 12 december 2012 - 14:07

    Moeten is zo’n stom woord. 😉

  5. #5 door Insoon op 12 december 2012 - 14:25

    Klinkt allemaal heel herkenbaar… Ik heb ook zo’n lijstje met wat ik allemaal nog ‘moet’ doen 😉 Als ik maar éénmaal aan de gang ben, dan kan ik zo wat dingen afstrepen. Succes!

    liefs Insoon

  6. #6 door Annespike op 12 december 2012 - 16:57

    er komt ook wel weer een tijd dat alles veel makkelijker gaat!

  7. #7 door liefmeisje1988 op 12 december 2012 - 17:48

    Ik herken het wel een beetje. Ik wil ook zo veel maar de laatste paar dagen komt er niks uit mijn handen. Maar ik weet ook dat het er van zelf weer een tijd komt waarin het wel beter gaat.

  8. #8 door Floor op 12 december 2012 - 17:48

    Ja, ook hier ook herkenbaar… Maar wat betreft de inentingen voor Bali kan ik je vast op weg helpen. Je hebt een inenting tegen Hepatitus A nodig en een tegen Buiktyfus. Malariapillen zijn niet nodig zoalg je maar op Bali blijft.
    Zo, dat is weer een puntje minder 😉

  9. #9 door wiebie74 op 12 december 2012 - 19:29

    Oh meis, ik kan je de hand schudden hoor! Ook hier blijven tig dingen liggen, gewoon omdat ik ’s avonds of de puf niet meer heb, of het gewoon niet zie of dat er weer andere dingen gedaan worden. Gelukkig heb ik dan nog 1 keer in de 2 weken de maandag vrij maar ook dat is vaak zo’n ren- en vliegdag en is dus ook zo weer voorbij…

  10. #10 door Harriët op 13 december 2012 - 06:32

    Das al een heel lijstje idd!Maar ik kan me ook voorstellen dat je er ’s avonds geen zin meer in hebt. Is zomers ook wel anders denk ik…dan ga je langer door op een dag met vanalles, ook omdat het nog licht is dan. Tenminste, dat heb ik wel.
    Misschien moet je dit soort dingen op een zaterdag gaan doen? Ik denk dat je dan al een heel eind komt 🙂 Succes!

  11. #11 door Sas op 13 december 2012 - 07:13

    Oh dit is heel herkenbaar… Succes met alles!

  12. #12 door Nicole op 15 december 2012 - 17:13

    Hoe herkenbaar, ik plof ook liever op de bank ipv boodschappen doen of dingen opruimen of schoonmaken of andere klusjes te doen.
    Zit gewoon liever te relaxen en bij te komen van het werk want dat is echt vermoeiend..
    Put me gewoon uit maar ja ben t ook niet meer gewend om 40 uur te werken!

Geef een reactie

