Aankopen

Weer een week voorbij. Inmiddels ben ik alweer 7 weken aan het werk bij m’n huidige werkgever. En ik ben blij met m’n nieuwe stekkie. Ik heb genoeg werk te doen en de dagen vliegen dan ook voorbij! Ik werk als Senior Financial Assistant. Het bedrijf waar ik werk maakt machines op maat voor klanten over de hele wereld. Lekker internationaal dus! En aangezien het om grote bedragen gaat, zitten daar veel formaliteiten aan vast qua uitvoer en betalingen. En dan mag ik dus o.a. doen. Deze week had ik ook een kennismakingsgesprek met de algemeen directeur. Dit doen ze tussen de 4 en 8 weken dat iemand werkzaam is, zodat diegene ook al een aardig beeld van het bedrijf heeft. Ik vind dit soort gesprekken (dat overigens heel gezellig en informeer was) een goede instelling van een bedrijf. Het is naar mijn mening een kwestie van respect en waardering naar je werknemers. Net als dat proeftijdgesprek wat ik na 4 weken had. Al is het maar kort, gewoon even interesse hoe jij het ervaart en hoe je leiding gevende het vind gaan.

Deze week ben ik al op pad geweest voor een kerstboom! Haha, ik ben nog nooit zo vroeg geweest én ik heb weer sinds jaren een echte boom. Mijn kunstboom heb ik wel meegenomen met m’n verhuizing naar het westen, maar deze past gewoonweg nu niet in het huis. Nu heb ik een kleine Nordman gekocht. (Wat zijn die trouwens duur!! Ik had een kleine gezien voor € 45,-, nou in nog geen 45 jaar natuurlijk. Maar nu heb ik er een die toch ook nog € 25,- kost!). Vriendlief moest overwerken, dus ik ben zelf maar ff de zolder opgedoken om de kerstspullen tevoorschijn te toveren en zie hier het eindresultaat:

20121207-153501.jpg
Ook hebben we van de week nog winterbanden gekocht voor onze Golf. Wij hebben 2 auto’s. Ik rij nog steeds in m’n oude brikkie (Mazda uit 1998) en we hebben een Golf 5 uit 2004 die we gebruiken voor de langere stukken (naar het Oosten bijvoorbeeld). Voor dat oude brikkie heb ik wel winterbandjes, maar voor die Golf nog niet, want die waren vorig jaar (nieuw) echt belachelijk duur. Dit jaar besloot ik maar eens op koopjes jacht te gaan (tweedehands) en wat een geluk, de avond van te voren had iemand hier uit de buurt 4 winterbanden met velgen op Markplaats gezet voor maar € 250,- en ze zijn zo goed als nieuw. Nou, deal dus! ’s Morgens gebeld en ’s avonds gelijk op gaan halen. Dat is toch een heel ander bedrag dan zo’n € 800,- à € 900,- euro voor nieuw. Vandaag gaan we ze er maar onder laten zetten, want morgen staat weer een tripje naar het Oosten op het programma, en met dit weer kun je maar voorbereid zijn, toch?

Jullie nog leuke plannen dit weekend?

  1. #1 door Hanny op 7 december 2012 - 16:11

    Hartstikke fijn dat het zo goed bevalt op je werk. Niet alleen het werk, maar ook de begeleiding.
    Gezellig dat de kerstboom al brandt!
    Jullie hadden mazzel met de winterbanden. Met dit weer kun je die zeker heel goed gebruiken!

  2. #2 door Zuster Klivia op 7 december 2012 - 18:46

    Duur niet, die bomen? :S Pffff….

    Wij gaan morgen naar mijn broertje. Jill logeert bij hen thuis, Vlam en ik in een hotel. Even lekker niks. Zin an!

  3. #3 door Annespike op 7 december 2012 - 18:57

    Fijn dat het zo goed bevalt! Dat is toch wel essentieel… 🙂
    Winterbandjes zijn inderdaad duur.. Ik heb ze nieuw voor 600 euro, inclusief alu velgen en montage.. 😉 Dus ik had ook een mooie deal gemaakt!
    fijn weekend!

  4. #4 door wiebie74 op 7 december 2012 - 19:50

    Super joh dat het je zo goed bevalt en dat de dagen gewoon lekker voorbij vliegen! Echt een goed teken meis!
    Hier ga ik morgen de kerstboom optuigen, we hebben gewoon een nepperd omdat ik de echte te duur vind en ook teveel werk met al die afvallende naalden. Verder zondag misschien naar Bourtange, schijnt een leuke kerstmarkt te zijn, dus hopelijk blijft het droog en kunnen we er lekker rondstruinen.
    Fijn weekend!

  5. #5 door liefmeisje1988 op 8 december 2012 - 07:26

    Wat fijn dat het je zo goed bevalt op je werk. En dat ze ook regelmatig in gesprek met je gaan over hoe je alles ervaart.
    Gezellig om de kerstboom weer in huis te hebben staan. Maakt het toch altijd gezellig. Hier hadden wij ook altijd een nep kerstboom, tot dat die is aangevreten door de muizen. Jammer maar niks aan te doen.

    Een fijn weekend.

  6. #6 door Harriët op 8 december 2012 - 08:53

    Jee, alweer 7 weken op je nieuwe werk. Fijn dat het zo goed bevalt!
    Ik heb dit jaar ook voor het eerst een Nordman. Best een flinke boom tot aan het plafond en koste €30,- In vergelijking met jouw kleinere boom dus vrij goedkoop;)
    Wij gaan altijd even de grens over voor een boom…scheelt best veel. Gewoon bij iemand die ze zelf kweekt en nog moet afzagen enzo.
    Mooi dat je winterbanden hebt nu. Tjonge wat is dat duur zeg! Maar wel fijn om te hebben met dit weer.
    Fijn weekend!

  7. #7 door Nicole op 8 december 2012 - 11:31

    Duur zijn die bomen zeg! En dat voor die 3 á 4 weken dat ze staan he..
    Winterbanden zijn idd erg duur, ik heb ze niet. Maar heb wel 4 seasons banden dus hoeft in principe ook niet. Gelukkig maar want de maat banden die ik heb zijn nog duurder dan normale haha..
    Wel slim om dan via marktplaats te zoeken en fijn dat je ze gevonden hebt voor goedkoop!!

    Fijn weekend!!

  8. #8 door guapa79 op 8 december 2012 - 14:30

    Hey meis, wij zetten morgen de kerstboom. Een kleine nepperd die hoog en droog komt te staan vanwegen onze enthousiast teckels;-) En de zondagmiddag is daar een mooi moment voor.
    Wij hebben inmiddels ook winterbanden voor de aygo, want gisteren moest ik stoppen voor het stoplicht en wat denk je? De auto blokkeerde en gleed zo door, door de rode stoplichten en net voor de oprit..pfff..had m’n hart in de keel zitten dus na een rondje bellen kon ik vandaag terecht en voila, we kunnen veilig op pad! Zeker met een tripje a Paris vonden we dit wel zo belangrijk!
    Ontzettend fijn lieverd dat het zo goed bevalt en ik vind het ook niet meer dan normaal dat je na een maand een kort evaluatiegesprekje hebt. Voor jezelf en je werkgever wel zo prettig en duidelijk.
    Nou, ik ga even met de was aan de slag en spreek je gauw weer!
    Liefs xxx

  9. #9 door Sas op 9 december 2012 - 12:52

    Fijn dat het allemaal zo bevalt.
    Nog een fijne Zondag 🙂

  10. #10 door Deborah Hamar op 9 december 2012 - 15:45

    Fijn dat het je bevalt op je nieuwe werkplek. Niets is zo vervelend om ergens te werken waar je het niet naar je zin hebt.

    Mooie boom overigens!

  11. #11 door Elise op 11 december 2012 - 13:30

    Wat heerlijk dat het je zo goed bevalt daar ! Niet naar je zin hebben is heel naar, ik weet het uit ervaring 😦
    Een boom hoeft niet groot te zijn, de sfeer heb je er goed ingebracht zo 🙂
    Ik heb een nog ouder karretje hoor, uit 1996. Heb er net All weather banden onder laten zetten. De andere auto krijgt vandaag nieuwe winterbanden ( Opel Meriva ) idd duur. Maar we gaan straks naar Duitsland en dan is het verplicht he

    gr. Elise

  12. #12 door Mich op 15 december 2012 - 09:53

    Goede verhalen over je nieuwe werk, volgens mij waarderen ze daar de medewerkers wel goed!

    Leuke boom!

Geef een reactie

