Reizen

Via Floorschrijft heb ik deze vragenlijst bemachtigd. Een leuk vervolg op m’n vorige blog denk ik.

Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal, Oosterijk, Zwitserland, Italië (vaste land en Sicilië), Gran Canaria, Jordanië, Thailand, Sri Lanka, Costa Rica, Turkije, Griekenland (Vaste land, Kreta, Rhodos, Samos, Zakynthos, Kefalonia, Chios) , Slowakije. (En ik heb stempels in m’n paspoort van China en U.S.A maar dit door de tussenlandingen hihi)

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?
Ooh dat zijn er zoveel, en naar zoveel verschillende richtingen. Ik zou het super gaaf vinden om naar IJsland of Alaska te gaan, maar Azië trekt mij ook heel erg (Vietnam, Maleisië, Borneo,…) en toch ook Amerika (New York en de Grand Canyon). En ga zo maar door.. och een mens moet dromen hebben toch?

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc)
Mijn ideale vakantie is rondreizen. Of dat nu in een groepsreis is, met familie, met vrienden of alleen met m’n lief. Ik wil wat van het land zien. Afgelopen vakantie zijn we 12 dagen in Italië gaan rondcrossen. Hebben 1.900 km gereden en hebben vanalles gezien en beleefd. Als je het zelf doet kun je je eigen rustmomenten inbouwen. Als je met een groepsreis gaat, vind ik het fijn om dan een dag of 4 aan het einde van de reis op 1 plek te blijven en te relaxe aan een strand.

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?
Dat is (of moet ik zeggen was) de River Kwai Jungle Rafts in Thailand. Ik ben daar in 2003 geweest met mijn familie en ik heb ’t grote geluk gehad dat ik in 2009 daar terug ben geweest met een lieve vriendin. Het is echt een paradijs op aarde en áls ik ooit nog eens de kans krijg, ga ik er zeker weer heen!

Laat je allerleukste vakantiefoto zien.
.
Dit zijn 2 foto’s van de River Kwai jungle rafts waar ik het eerder over had. Ik heb zoveel mooie foto’s, maar deze moest ik gewoon delen.

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?
Ja voor mijn werk ben ik naar Slowakije geweest. Echt heel veel gezien heb ik niet, maar toch leuk om er een keer geweest te zijn. Of ik er ooit een vakantie naar toe zou boeken? Dat denk ik niet.

Met wie ga je meestal op reis?
Ik ben vaak met m’n ouders en broer op vakantie geweest, met manlief natuurlijk (vaak ook samen met mijn ouders of zijn familie), ik ben met mijn 3 beste vriendinnetjes (ieder afzonderlijk) op vakantie geweest en natuurlijk met vriendlief.

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon)
Met iedereen die ik hierboven genoemd heb ga ik graag op vakantie.

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Ik zou vriendlief meenemen, maar ik hoop toch niet op een onbewoond eiland te stranden, want een ‘Robinson’ ben ik zeker niet!

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?
Nee nog nooit! Ik heb best al veel gezien buiten NL, maar van ons eigen landje heb ik schandalig weinig gezien. Maar het Nederlandse weer houd mij tegen. Vorig jaar heb ik voor het eerst m’n vakantie in NL doorgebracht, maar dan gewoon rondom huis. En we hebben 3 weken slecht weer gehad. Dus ik kies alleen daarom al voor het buitenland!

Ga je liever naar een attractiepark of naar een dierentuin?
Naar de dierentuin, want daar kan ik m’n hobby fotograferen uit oefenen!

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?
Absoluut zonvakantie! Ik heb nog nooit op ski’s gestaan, ik denk niet dat dat voor mij weggelegd is. Wel ben ik een paar keer met m’n ouders meegeweest naar de sneeuw in Oosterijk, maar dan om te wandelen. Ook leuk, maar heeft niet mijn voorkeur.

Wat is jouw leukste vakantieherinnering?
Ik heb er zoveel.. elke reis is een unieke herinnering waar ik veel waarde aan hecht. Ik kan écht niet ophouden bij 1 of 2…. Die keer dat er dolfijnen onder de boot door kwamen zwemmen (Griekenland), die keer dat we wakker werden door de brulapen (Costa Rica), die vakantie waar manlief en ik onze lieve vrienden beter hebben mogen leren kennen (Zakynthos), op de rug van de olifant met een erg zenuwachtig vriendinnetje naast me (Thailand), de luipaard spotten in een van de natuurparken van Sri Lanka, een ritje in een Ferrari (Italië), rondlopen bovenop de vulkaan de Etna (Sicilië), …. en zo kan ik nog wel even doorgaan…

Wat is jouw minst leuke vakantieherinnering?
Dat was ook een vakantie in Oosterijk of Zwitserland, toen was ik nog vrij jong. We hadden een appartementje en toen we van een dagtrip terug kwamen mocht ik de deur open maken, maar hij was al van het slot af…. er was ingebroken en hadden ze geld (in de vorm van reischeques) meegenomen. De vakantie flow was weg en we zijn eerder naar huis gegaan.

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
Nou dit jaar (2012) gaan we nergens meer heen. Maar in het voorjaar van 2013 gaan we (vriendlief, mijn ouders en broer en ik) naar Bali! 15 dagen. De eerste 10 dagen trekken we rond in een bus en de laatste 4 dagen zitten we op 1 plek aan het strand. Heb er zo’n zin in!! Ook willen we in September ofzo een weekje naar Griekenland of Spanje ofzo. We zijn dit jaar begin Juni op vakantie geweest, en er zit nu echt véél te lang tussen die vakantie en de aankomende vakantie. Het liefst (als het financieel mogelijk is) ga ik 2 x per jaar weg.

Waar zou je nooit op vakantie gaan?
De landen waar altijd maar oorlog is (Midden-Oosten) en Korea trekt mij ook totaal niet.

Heerlijk zo’n logje over reizen/ vakanties. Ben ook wel benieuwd naar jullie verhalen.

  1. #1 door Hanny op 16 november 2012 - 23:22

    Een leuk vervolg op je vorige blog.
    Ik zou het liefst nog een keer naar Noorwegen gaan, maar dan in de winter, om het noorderlicht te zien. Warme landen zijn niets voor mij. Tegen warmte kan ik niet. En als ik vakantie heb, moet het niet een overlevingstocht (vanwege de hitte) worden. De landen waar ik vakantie heb gehouden zijn Italië, Frankrijk, België, Duitsland, Spanje (Ibiza), Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen en ook heel vaak in Nederland. Je ziet, niet zo’n wereldreizigster als jij.

  2. #2 door Sas op 17 november 2012 - 09:26

    Erg leuke vragen en antwoorden 🙂

  3. #3 door Zuster Klivia op 17 november 2012 - 09:26

    Leuk om te lezen!

    Ik ben geen globetrotter, heb nooit echt de behoefte gehad vreemde landen te gaan bezoeken. Ik vind Frankrijk, Spanje, de Canarische eilanden, Ierland en Noorwegen te gek. Ik denk dat ik me in die landen én in NL (want ook dat heeft prachtige stukken) nog wel ga vermaken, de aankomende 40 jaar.

  4. #4 door Zuster Klivia op 17 november 2012 - 09:27

    Heel verhaal getypt > foetsie!

    Zit ie in je spambakje misschien?

    • #5 door Carpe Diem op 17 november 2012 - 09:38

      Nee niks in m’n spam … Ik heb dat pas ook een paar keer gehad bij WordPress… ?!

      • #6 door Zuster Klivia op 17 november 2012 - 09:59

        Irritant man. Bij Blogger heb ik het wel gewend. Ik kopieer ook alles eerst voor ik publiceer, kan ik eventueel weer opnieuw een poging wagen.

        Wat ik schreef? Ik ben geen globetrotter. Nooit de behoefte gehad verre reizen te maken. Ik ben gek op NL zelf, Noorwegen, Spanje, Ierland en Frankrijk. Ik denk dat ik nog genoeg te ontdekken heb daar en me de komende 40 jaar daar nog wel kan vermaken 😉

  5. #7 door Harriët op 17 november 2012 - 10:49

    Wat een gezellig verhaal! En je bent idd al in veel landen geweest zeg! Gaaf!
    Ik wist niet dat je ook op Samos bent geweest? Wij gaan in augustus weer een week…we hadden het zo lekker daar, dus vandaar nog een keer.
    Vroeger als kind meestal met m’n ouders in de zomer naar Zwitserland (zomer) en Oostenrijk (winter) Ik vond skiën juist erg leuk altijd, maar momenteel niet meer zo’n behoefte aan eigenlijk 😉
    Fijn weekend!

  6. #8 door Saar op 17 november 2012 - 13:30

    Wat ben je al in veel landen geweest zeg! *Jaloers* Leuk lijstje in ieder geval,misschien neem ik hem wel eens over!

  7. #9 door wiebie74 op 17 november 2012 - 18:04

    Inderdaad al de nodige leuke reizen gemaakt joh! En ja, jou kennende komt er ook nog wel het e.e.a. bij! Zoals je weet staat reizen hier ook hoog in het vaandel. Zowel stedentrips als ook gewoon het ontdekken van nieuwe culturen en streken. Ik ben zelf ook meer van het rondreizen maar vriendlief vindt het wel fijn als we minstens 1 week op dezelfde plek blijven omdat het anders te vermoeiend wordt, maar ik zou het weleens willen proberen om overal hooguit 3 dagen te zijn en dan weer verder te trekken…

  8. #10 door Mrs. T. op 17 november 2012 - 18:46

    Leuk logje. Mag ik het gebruiken als vrijdags vragenlijst logje?

  9. #12 door Limoentje op 18 november 2012 - 02:28

    Wat leuk, ik heb hem laatst ook ingevuld.
    Je hebt ook echt al veel van de wereld gezien, gaaf hoor.

    Ben overigens wel benieuwd waarom Korea je niet trekt?

  10. #13 door Nicole op 18 november 2012 - 09:38

    Heerlijk logje.. ik reis ook graag alleen doe het te weinig. Tsjah je hebt dan andere prioriteiten.. Nu de bruiloft, joh van dat geld had ik zoveel reizen kunnen maken maar ja dit is ook weer iets wat ik wil! Zal misschien het blogje (of een deel ervan) ook eens invullen… 🙂

  11. #14 door Floor op 18 november 2012 - 16:37

    Leuk om ook jouw reiservaringen te lezen. Grappig ook om de vragen op diverse blogs weer tegen te komen 😉

  12. #15 door Elise op 19 november 2012 - 07:46

    Heb jij nou ook niet dat als je schrijft over je reizen dat je zomaar gaat lachen .. de herinneringen, heerlijk !
    Leuk blogje 🙂
    gr. Elise

  13. #16 door ♥Inge♥ op 19 november 2012 - 19:07

    Leuk om te lezen! Grappig dat je vrijwel nooit in NL op vakantie gaat…wij zeilen altijd in de zomervakantie en eigenlijk hebben wij altijd wel redelijk goed weer! En Nederland is zo mooi en afwisselend….wij gaan er ook graag weekenden erop uit!
    USA zijn wij deze zomer geweest, ik kan het je erg aanbevelen hoor! Het land waar ik heel graag naar toe zou willen gaan is India…prachtig land lijkt mij dat!
    Fijne avond hoor!

  14. #17 door Insoon op 20 november 2012 - 10:50

    Wat leuk om allemaal te lezen! Wij zijn vroeger veel op vakantie in eigen land geweest en ik ben net terug van Texel. Maar inderdaad, in het buitenland heb je vaak meer kans op mooier weer. IJsland is een land waar ik ook nog eens graag naar toe wil, ennuh… Zuid-Korea is ook héél mooi hoor!! 😉

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

  15. #18 door jennn op 20 november 2012 - 22:23

    Mooie blog heb je! En wat ben ik stiekem jaloers op de grote hoeveelheid landen die je hebt bezocht.

  16. #19 door Annespike op 21 november 2012 - 17:40

    Ff denken naar mijn landen..
    Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Italie, Liechtenstein, Polen, Spanje (Tenerife en Gran Canaria & Ibiza) Bahamas, Amerika, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Slovenie

    En heb natuurlijk behoorlijk wat van Nederland gezien.. 🙂

  17. #20 door HansDeZwans op 22 november 2012 - 08:30

    Amai, jij hebt al heel wat van de wereld gezien, leuk. Ik moet nog heel wat inhalen maar dat ben ik ook van plan.

Geef een reactie

