21 jaar

Zojuist is de uitspraak van de rechtbank uitgesproken: Hij is toerekeningsvatbaar verklaard en krijgt de maximale straf van 21 jaar.

Ik kan hier echt niet met mijn verstand bij!! Hoe kunnen ze zo’n man maar 21 jaar geven? Nou weet ik wel dat ze zeggen dat die straf steeds met 5 jaar verlengd kan worden als hij nog een gevaar voor de samenleving is, maar kom op!! Zo’n iemand moeten ze toch voor levenslang opsluiten! En als ik heel eerlijk ben, mag van mijn part voor zo’n figuur de doodstraf weer terug ingevoerd worden. 21 jaar.. dat betekent nog geen 4 maanden straf per overleden persoon! Wat is dat nou! Ik kan mij hier heel boos om maken… wat jullie?

  1. #1 door liefmeisje1988 op 24 augustus 2012 - 14:00

    Ik vind 21 jaar ook maar kort voor wat hij heeft gedaan. Ik heb net gelezen dat 21 jaar in Noorwegen levenslang is. Langer kan gewoon niet. Misschien moeten ze dat voor hem aanpassen.

  2. #2 door Wanda op 24 augustus 2012 - 14:39

    Dat zijn ook die dingen waar ik met m’n volle verstand niet bij kan. In zulke gevallen moet gewoon direct de wet worden aangepast zodat ervoor gezorgd kan worden dat zo’n iemand echt nooit meer vrij kan komen. Je ziet het nu ook met die ex-vrouw van Dutroux, straks ook vrij en dan… Zo iemand verdient in mijn ogen gewoon geen 2e kans, de slachtoffers kunnen die immers ook niet krijgen!

  3. #3 door Hanny op 24 augustus 2012 - 14:44

    Belachelijk zo’n korte straf.
    De doodstraf daar ben ik niet voor. Als het vonnis is uitgevoerd, hoeft zo’n persoon niet meer te ‘lijden’. Hoe langer lijden hoe beter na zo’n misdaad. Die 21 jaren worden vast verlengd. Hij mag nooit meer vrij komen.

  4. #4 door Nicole op 24 augustus 2012 - 14:55

    Tsjah maar dit is de maximale straf dus meer konden ze hem ook niet geven.
    Ben dus blij dat hij die maximale straf heeft gehad en niet ontoerekingsvatbaar is verklaard. Dat is al heel wat!

  5. #5 door Annespike op 24 augustus 2012 - 21:49

    Inderdaad belachelijk… Maar als het land nu eenmaal geen langere straffen kent?
    Ik denk niet dat hij ooit nog vrij komt, maar goed, dan alsnog….

  6. #6 door HansDeZwans op 25 augustus 2012 - 07:37

    En dan die glimlach op zijn gezicht en in zijn toespraak, die gelukkig afgebroken werd, verontschuldigde hij zich naar bepaalde groepen dat hij niet meer mensen vermoord had, tjonge toch, gewoon de doodstraf invoeren voor zo iemand.

  7. #7 door iliveformydreams.com op 25 augustus 2012 - 08:38

    Te belachelijk voor woorden…

  8. #8 door Mich op 25 augustus 2012 - 11:32

    Ja 21 jaar klinkt erg kort, echt boos word ik er niet van, want ik denk niet dat hij nog vrij komt. Doodstraf vind ik voor dit soort daden te gemakkelijk, laat hem maar creperen in een cel.

    Waar ik mij wel boos om kan maken is de vrijlating van die ex van Dutroux! Daarvan dacht ik ook dat ze het daglicht niet meer zou zijn…:@

  9. #9 door ikkeonline op 26 augustus 2012 - 12:47

    Het enige dat we kunnen blijven hopen is dat na die 21 jaar, elke vijf jaar besloten wordt zijn straf te verlengen. Zodat hij écht nooit meer vrij komt. Want stiekem ben ik wel een beetje bang dat er door een stomme vormfout of administratieve fout hij uiteindelijk wel een keer vrij komt :/

  10. #10 door ° Insoon ° op 28 augustus 2012 - 10:06

    Ik ben niet voor de doodstraf, maar ik hoop wel dat deze man nooit meer op vrije voeten komt!!

Geef een reactie

